Inneklima-chat

Inneklima-chat er et verktøy basert på kunstig intelligens. I verktøyet kan ulike brukergrupper i skolen stille spørsmål og få tips om mulige handlinger for å forbedre sitt innemiljø. Behovet for dette verktøyet oppstod da vi ønsket å vise elevene at deres tilbakemeldinger er nyttige for oss, samtidig som de selv fikk en praktisk mulighet til […]

BOF – verktøykasse for praktisk innemiljøarbeid i skolen

Nå er endelig BOF – verktøykassa for DIGG-MIN-SKOLE – på plass. Etter mange måneder med utvikling og mye bruker-dialog kan våre samarbeidsskoler ta BOF i bruk. BOF står egentlig for «brukerorientert forvaltningsverktøy». Den henter inneklimadata, som CO2-nivå og temperatur, fra skolens tekniske anlegg og fra andre sensorplattformer på skolen, samt brukeropplevelser fra elever og ansatte. […]

Runni-elever på jobbskyggedag hos NILU

Runni-elever på jobbskyggedag hos NILU I slutten av mai 2024 hadde vi gleden av å ønske to elever fra 7. klasse ved Runni ungdomsskole, Arn og Karolis, velkommen til NILU for en jobbskyggedag. Besøket var en del av DIGG-MIN-SKOLE-prosjektet, hvor vi jobber med å utnytte ny teknologi for å sikre elever og ansatte i norske […]

IS*: Pilotundersøkelser i startgropen

Vår egenutviklede IS skal testes på Bratteberg og Øyra skole i Volda kommune fra uke 10, og på Kuben VGS i Oslo etter påske. Elevene (og andre) skal gi tilbakemelding om hvordan de opplever sitt innemiljø. Den web-baserte undersøkelsen knytter opplevelsene til spesifikke klasserom, hvor man samtidig måler utvalgte inneklimaparametere (temperatur, karbondioksid m.m). Målet med […]

Elever finner ikoner for DIGG-MIN-SKOLE

Elever fra Runni ungdomsskole på Årnes, samarbeidet med DIGG-MIN-SKOLE under sin arbeidsutplassering våren 2022. Sammen med elever fra 1. og 6. trinn på Neskollen skole, har de arbeidet med å finne figurer som kan forklare ord og uttrykk om inneklima på skolen. DIGG-MIN-SKOLE ønsker å utvikle en digital og enkel ikonbasert spørreundersøkelse for å innhente […]

Startskudd for DIGG-MIN-SKOLE

DIGG-MIN-SKOLE har hatt oppstartsmøte den 22.3.22 og arbeidet har kommet godt i gang. Med mer enn 20 deltakere fra Oslo-området og Volda kommune ble møtet et godt utgangspunkt for å planlegge sammen arbeidet som skall gjennomføres de neste månedene. Les mer om prosjektet i vår felles pressemelding.