Airthings ASA ble etablert i 2008 av flere forskere som jobbet sammen på CERN (Den europeiske organisasjon for kjernefysisk forskning) .

Vi startet Airthings for å løsrive oss fra disse tradisjonelle metodene og gi forbrukere, og virksomheter, kontrollen over sitt eget inneklima.

Etter hvert så vi at det også finnes andre farer i luften vi puster inn, ikke bare radon, men andre forurensninger. Vi satte i gang arbeidet for å undersøke disse forurensningene og finne måter å hjelpe både forbrukere, kontorbygg, skoler og HVAC-fagfolk til å ta tryggere valg for folk flest. Vi fant også ut at vi kan bidra til bedre energieffektivitet.

Airthings ønsker å bidra i DIGG-MIN-SKOLE-prosjektet med å gi skolene objektive målinger av sitt inneklima, og at disse dataene kan bidra til å ta grep for å bedre dette, samt effektivisere energiforbruket.

Tore Rismyhr
Head of Sales, Tenders & Public sector EMEA