NTNU – Norgest teknisk-naturvitenskapelige universitet ble etablert i 1910 og er Norges største, mest spennende og nyskapende universitet. NTNU har 8 fakulteter og 55 institutter med 7761 ansatte, hvorav 42 % er kvinner. Institutt for Energi- og prosessteknikk har 700 m2 laboratorier utstyrt for studier av inneklima og energiforsyning av bygninger, inkludert testrigger: klimakammer (60 m2) for fullskala testing av romoppvarming, kjøling og ventilasjon. Disse fasilitetene og forskningsinfrastrukturene danner en solid plattform for å tilby et egnet miljø for forskning og opplæring av rekrutterte stipendiater og for å oppnå målet med DIGG-MIN-SKOLE-prosjektet.
I de siste årene har NTNU undersøkt og utført feltmålinger ved flere norske skoler. På NTNU har vi utviklet en maskinlæringsmodell for å forutsi hvilke helseplager en elev vil oppleve basert på sensordata og informasjon om elever/ansattes opplevelse av inneklima.
NTNU har en sentral rolle i DIGG-MIN-SKOLE-prosjektet i to hovedaktiviteter (H2 og H3) og bidrar til flere aktiviteter i andre hovedaktiviteter. NTNU sin rolle inkluderer:

Guangyu Cao
NTNU – Norgest teknisk-naturvitenskapelige universitet
Institutt for energi- og prosessteknikk
Fakultet for ingeniørvitenskap
guangyu.cao@ntnu.no